Sider

tirsdag den 29. oktober 2013

9. Oktober
Onsdag d. 9. Oktober skulle vi ud og sejle på en stor katemaran kaldet Wings 2. Vi skulle ud og snorkle og sejle omkring Whitsundays øgruppen. Vi forlod Airlie beach kl. 12 med Wings! Vi startede med at få lidt information om turen og om båden og blev guidet til vores sovepladser i båden. Vi fik uden tvivl de dårligste pladser i hele båden! Et meget lille rum, som skulle rumme 8 mand! Sofie og jeg skulle sove ude i spidsen af båden og i samme seng, som var TREKANTSFORMET! Oh dear! Vi havde på forhånd fået afvide at vi ville blive bespist og at vi ville vende tilbage dobbelt størrelse. Vi startede da også ud med at få pizza. Yummi. Derefter sejlede vi ud til et sted hvor vi kunne snorkle, så vi hoppede i de stramme wetsuits og alt det andet nødvendige gear! De første sekunder var skræmmende og med bankende hjerte. Det er en meget anden måde man trækker vejret på gennem sådan en snorkel og så skulle man også lige indstille sig på en helt ny verden der under vandet, men vi vænnede os hurtigt til det. Vi startede med at se en kæmpe enorm fisk, næsten på størrelse med os selv. Det var virkelig vildt og fascinerende, som resten af det der befandt sig under os. Fisk svømmede rundt om os og var så tæt på man kunne røre og mærke dem i forbifarten. Det var fedt endelig at se Australien under vandet også! Da vi var blevet kolde, svømmede vi tilbage til båden, hvor vi resten af dagen lå på dækket og solbadede og fik serveret god mad en masse. Vandet var meget uroligt den aften og det var ikke behageligt at ligge i vores trekantede klaustrofobiske seng!! Og tankerne drev fra at båden ville synke og vi ville kæmpe som i titanic for at overleve, til at en psykopatisk morder skulle gå om bord! Men natten var fredelig når man så bort fra de store bølger!

Torsdag den 10. Oktober
Vi vågnede torsdag morgen ved at båden vippede ret kraftigt. Det var temmelig ubehageligt nede i den lille kabine, så vi var hurtigt ude af fjerene! Morgenmad stod klar i fælles området, og efter en skål müsli og en bid brød var vi allerede på vej mod der første sted vi skulle snorkle! Det var nu tid til at hoppe i våddragterne, få svømmefødderne på, også ellers komme i vandet! Her var rigtig mange flotte fisk, og vi så endnu en KÆMPE fisk, ligesom dagen forinden. Det var dog ærgerligt, for lige som vi havde fået nok af at snorkle, og vi var hoppet op på båden igen, kom en havskildpadde svømmende forbi! Den måtte vi nøjes med at se oppe fra båden. Desværre.. Der var nu tid til man kunne slikke sol på dækket, og snorkle mere hvis man havde lyst! Der blev også serveret en lækker frokost inden vi satte kursen med Whiteheaven Beach. Vi var meget spændte på, at se netop denne strand, da vi havde hørt det skulle være noget at det smukkeste! Og vi blev ikke skuffede!! Det er virkelig en smuk strand. Sandet (som ikke er sand, men bitte små stykker glas) var helt hvidt, og havet helt lyseblåt. Vi tilbragte tre timer her, hvor vi badede i det dejlige vand, slikkede sol, tog massevis af billeder, og ikke mindst bare nød de smukke omgivelser! Da vi kom tilbage på båden var der nachos og efterfølgende aftensmad! Vi gik bestemt ikke sultne i seng. Aftenen brugte vi på at slappe af og hygge os med de andre ombord, og så kunne vi ellers gå trætte i seng på en meget mindre vuggende båd end aftenen før. Dejligt!
Fredag d. 11. Oktober
Fredag var vores sidste dag på båden. Vi skulle tidligt op hvis vi ville have vores sidste dyk og det ville vi selvfølgelig gerne. Da vi har fået alt udstyret på opdager jeg (Marie) pludselig en lillebitte stinger nede i vandet og så en mere! Stingers er de jellyfish som vi har fået afvide vi skulle være meget påpasselige overfor fordi de er livsfarlige. Så vi går begge i panik og hidser os op og vores sejlcrew forstår ikke hvad der går af os og de kan ikke se problemet ! Vi får så af vide at vi har svømmet blandt dem hele tiden (derfor det sved på hænderne nogen gange) og fortæller os at vi ikke vil dø og griner af os. Til sidst fik vi vores kaptajn til at sejle os ud til dykkestedet i gummibåden. Og se, vi lever endnu. Vores Whitsundays tur var en god og dejlig afslappende tur!!
Magnetic Island 12.-15. Oktober
Lørdag den 12. oktober tog vi fra Airlie Beach til Magnetic Island. Det var en forholdvis lang rejse, da vi først skulle med bus i 5 timer til byen Townsville, og så med færge fra Townsville til Magnetic Island, og for så til sidst at tage en bus til vores hostel! Vi var rigtig trætte da vi endelig nåede frem sent på eftermiddagen! Første nat sov vi ikke specielt godt. Vi vågnede begge flere gange ved at det kriblede og krablede. Næste morgen opdagede Marie, at det var fordi hundredevis af myre havde invaderet vores pose med mad og fandt det nemmest at komme hen til den, ved at kravle hen over sengen!! Ubehageligt! Vi blev hurtigt enige om, at det eneste gode ved vores hostel var den flotte udsigt ud over havet, da hverken køkkenet eller værelserne var specielt lækre.. Tiden på Magnetic Island var meget afslappet. Vi brugte dagene ved poolen, og var også ude og gå en tur, hvor man kom op til et højt udsigtspunkt, her kan man se ind til Townsville og ud over en stor del af øen. Super flot! Den sidste dag mødte vi to søde danske piger, som vi brugte dagen sammen med. Det er altid hyggeligt med lidt dansk selskab! Efter tre nætter var det tid til at komme videre mod byen Mission Beach!
Tirsdag d. 15 til fredag d. 18 oktober
Tirsdag skulle vi videre igen! Næstsidste stop på vores tur! Mission beach var vores nye stop! Vi boede på et vildt lækkert hostel og det kan virkelig glæde en backpacker! Onsdag besluttede vi at vi ville se Mission Beach fra en cykelsaddel. Vi blev anbefalet en tur gennem regnskoven, hvilket da lød ganske idyllisk og hyggeligt. Det var det IKKE! Det var offroad på verden værste cykelsadler! Vi cyklede så mange kilometer gennem virkelig offroad terræn og det var stegende hedt! Jeg, Marie, havde fået et sæde lavet af mursten og måtte til sidst næsten give op at bare smerte. Min bagdel GRÆD! Sofie var så sød at overtage murstenen og tog en kæmpe tørn så også hendes bagdel blev ødelagt! Vi kunne næsten ikke sidde ned bagefter. Det var en meget hård og ekstrem tur, men om aftenen spiste vi chokolade og så film med flotte Ryan Gosling. Torsdag tog vi en impulsiv beslutning og tog med hostelbussen ned til Mission by. Det skulle vi aldrig have gjort! Byen bestod af ca. 5 butikker og vi havde 3 timer før vi blev hentet igen. 3 timer?! Til 5 butikker! Nej nu har jeg hørt det med. Da vi ENDELIG kom tilbage til hostlet så vi "the Devil Wears Prada" og "Life of Pi". Om natten have jeg, Marie, en lidt vild oplevelse, da jeg var på et af mine natlige toilet besøg. På vej tilbage til værelset, halvvejs på trappen (toilettet lå i en anden bygning udenfor), står der pludselig en KÆMPE kænguru og stirrede på mig med store øjne! Jeg tror kænguruen og jeg blev lige bange for vi løb begge to! Natten var derefter fyldt med kænguru drømme!