Sider

lørdag den 31. august 2013

Onsdag den 21. august

I dag var dagen, hvor vi skulle til Blue Mountains! Vi blev hentet af en bus kl. 7.45. Her sad den gruppe, og de guide vi skulle tilbringe dagen sammen med! Vores guide var rigtig flink, og viste sig at være en rigtig adventureman!! På vej til BM holdte vi blandt andet stop ved nogle sletter, for at se vilde kænguruer. De var desværre ikke så aktive, så vi så kun et par der lå ned i græsset og slappede af.. Det blev også til et kort stop ved Sydney Olympic Stadium, hvor man kunne få lov til at tage lidt billeder! Herefter stoppede vi i en skov på vej mod BM, hvor vi fik lov til at se en Huntsman spider. Det var noget af en edderkop, og vores først store kryb og kravl vi har set i AUS! Med tanken om, at de lever overalt i området, var vi endelig nået frem til BM. Vi skulle nu det første stykke ned gennem en eukalyptus skov, hvilket i sig selv ikke var så imponerende. Skoven så ret afbrændt ud, hvilket skyldes, at om sommeren når det bliver varmt, selv-antænder træerne pga. deres høje indhold af eukalyptusolie!! Vi skulle videre ned af en masse trapper, og turen ned var virkelig smuk. Der var den flotteste udsigt ud over BM. Vi kom ned i bunden og kunne kigge op på et stort vandfald. Det var virkelig flot, så her fik vi taget en masse billeder, også gik turen ellers op af de mange trapper igen.. Vi holdt ind for at få frokost, det var køligt, og vi var glade da vi endelig kørte videre til næste punkt på turen. Her skulle vi ud at køre med verdens stejleste railway! Det var en sjov og anderledes oplevelse, som var en god bonus ved turen! Turen var slut og vi blev kørt hjem til vores hostel! Efter en lang og god dag var vi trætte, men besluttede os alligevel for at gå ud og få en øl!

Torsdag den 22. august

Efter en god bytur, next door, skulle vi videre til Melbourne. Vi var trætte, men det gik schnell med at finde domistic airport, check-in og gate! Utroligt så kvikke vi er til at finde rundt! Vi sov begge nærmest før flyet lettede og sov til landingen gik igang. Det var dejligt. Efter en del besvær fandt vi endelig en shuttle bus der kunne transportere os til vores nye hostel i Melbourne - Base Hostel. vi krydsede på ny fingre for at møde vores nye roommates, men denne gang var heldet ikke med os! Vi blev mødt af høj musik, hash og smøger flydende på sengene og ikke nok med det røg de også inde på værelset - det er selvfølgelig en del af det at være backpacker (ikke at ryge hash), men at man bor med mange forskellige mennesker. Det var nok ikke hashen der var det værste, men det fact at vi ikke følte os spor velkomne og vi havde faktisk slet ikke lyst til at opholde os på værelset! Vi måtte bide det i os, selvom tårerne pressede sig på og vi pludselig længtes hjem! Natten forløb sig ganske fredeligt for Sofie, som sover sig gennem alt hernede - hvilken fantastisk egenskab! Gid vi alle besad den evne. Men for jeg, Marie var natten frygtelig pga. selskabet fra vores nye roomates. Tror aldrig de har hørt ordet respekt! Det var vores første sure opstød på turen, men nu var vi også den oplevelse rigere!

Fredag den 23. august

Fredag morgen vågnede vi op. Lidt udmattede og ved ikke så godt mod! Vi besluttede os dog for at få det bedste ud af dagen og tog derfor ned til et spabadscenter, som bliver kaldt Sea Baths! Og det er fordi vandbassinerne er fyldt med saltvand. Centeret lå helt nede på Saint Kilda strand i Melbourne! Det var rigtig lækkert og vi opholdte os mest i det opvarmede bassin som var så fyldt med salt at du nærmest kun kunne flyde og du indåndede saltvandsdampe! Det var en ret sjov oplevelse og dejligt at kunne få skyllet lidt af den dårlige atmosfære væk! Vi nød det rigtig meget! Vi tog os også et par baner brystsvømning. Derefter handlede vi mad ind, kokkerede og håbede på vi kunne få lov at være på vores værelse i ro og mag, men næh nej! Vi sad til sent nede i fjernsynsstuen, indtil vores bofæller smuttede i byen!

Lørdag den 24. august

Lørdag besluttede vi os for at tage ind til centrum af Melbourne. Det var super nemt at tage sporvognen derind. Vi ville finde et Greyhoundbuskontor så vi kunne booke vores bustur til Sydney dagen efter, men forgæves! Vi gik i stedet for ind på Melbourne State Library, hvor vi vidste det var fri internet! Biblioteket var virkelig stort og flot, og ret anderledes i forhold til dem i Danmark, så det i sig selv var en oplevelse, og vi fik booket vores bustur! Derefter tog vi hen på et stort marked kaldt Queen Victorias Market. Her kan man få alt mellem himmel og jord, så vi blev da også fristet til at bruge lidt penge! Sofie var også så uheldig at blive skidt på af en fugl. Det var hun ikke helt tilfreds med!! Efter et godt grin og en rensning, gik vi hen på biblioteket igen. Her faldt vi lidt hen, og pludselig var det tid til at komme tilbage til vores hostel og lave aftensmad. Alt i alt en god og hyggelig dag i Melbourne City!

Søndag den 25. august

Søndag skulle vi tilbage til Sydney! Det var lidt en glædens dag, men nu må vi ikke glemme at Melbourne faktisk var en rigtig hyggelig og charmerende by!! Ingen tvivl om det. Vi tror det må være en vildt skøn by om sommeren og Saint Kilda har virkelig også nogle lækre shopping butikker! Så det er nu alligevel en by man kan anbefale at tage til. Vi skulle med vores greyhound bus kl. 20.00 søndag. Så vores dag var ret afslappende. Vi gik ned i byen og fik en kop kakao, tjekkede lidt butikker ud og vendte derefter tilbage til vore Hostel hvor vi så film helt indtil vi tog afsted, ind mod stationen, hvorfra vores 14 timers lange bustur mod Sydney afgik. Det var en stille og rolig bustur og vi sov heldigvis begge to det mest af vejen!